Egy informatikai rendszer jelentős hasznot hozhat, de a tervezés, kialakítás és bevezetés különös figyelmet kíván mind az üzleti tervezésben, mind a technológiai tevékenységekben.

A környezethez való alkalmazkodás feladata annak a mérlegelése, hogy milyen módon kíván alkalmazkodni a környezet változásaihoz.

Egy omni-channel rendszer a vásárlót – és annak viselkedését helyezi előtérbe, és az ehhez tartozó adatbázist, az erre épülő üzleti intelligenciát értéknek tekinti. A vásárló, aki egyre informáltabb, tudatosabb, már a világháló segítségével tájékozódik, árakat hasonlít össze, értékeléseket olvas, miközben a márkákkal vagy a preferált termékkel számtalan ponton (keresők, közösségi médiák stb.) és csatornán (tévé, mobiltelefon, táblagép) segítségével tájékozódik. Az így létrejövő “360 fokos nézet”, már nem egy tranzakció központú e-kereskedelmi platform.

A környezet és a vállalat is hat egymásra mindkét irányból, ezért kölcsönös hatást gyakorolnak egymásra, ezért a változások magas szintű irányítása a folyamatos fejlesztés. A fejlesztés akkor eredményes, ha a vállalat értékei, stratégiája és céljai nem módosulnak rövid időegységek alatt.

Az informatikai rendszerek hatékonyságának a buktatói:

Rossz termék választása:

Azok a vállalatok, amelyek az iparágukban nem használatos szoftvertermékeket választanak. Az sem eléggé meggyőző számukra, hogy a bevezetni kívánt moduloknak hosszú listáik vannak az adott ágazatban. A különcködés aztán többnyire igen sokba kerül.

A változtatás irányítása nem jó helyen van a szervezeten belül:

Gyakori probléma, hogy az új rendszerek bevezetéséről a kezdeti döntéseket az igazgatósági tanácsteremben hozzák meg, ezután igyekeznek vertikálisan tolni az operatív döntéseket. A kommunikáció hiányának gyakori okai, hogy személyek vagy osztályok nem informálnak másokat a működésükről, ténykedésükről vagy nem hozzájuk jutottak el a szükséges információk.

A termék bevezetését “IT-projekt”-nek tekintik:

Nyilvánvalóan üzleti projekt, amit az üzlet irányítóinak kell vezetni. A vezetőknek gondoskodniuk a szükséges forrásokról, foglalkozni a következményekkel, és elérni az egész szervezet elkötelezettségét. A fejlesztés a vállalatok többségénél akkor szükséges és lehetséges, ha a vezetés valóban változtatni szeretne a jelenlegi működésen.

A szakértelem figyelmen kívül hagyása:

Nélkülözhetetlenek a hozzáértő szakemberek, akiknek van rálátásuk az adott iparágra, a technológiára, és vezetői tapasztalatoknak sincsenek híján. (Ezek a képességek ritkán vannak meg egyszerre, s ez a magyarázata, hogy miért kerül olyan sokba a külső szakértők alkalmazása). Az OD & IT Solutions képes arra, hogy az Ön szervezeténél ne legyen szükség a projekt indításának az elhalasztására, csak azért mert nem lehet megtalálni vagy megfizetni a megfelelő szakembert.

Az időszükségletek alábecsülése:

A Teljes körű minőségmenedzsment (TQM) alapvető eleme a vevőközpontúság (üzleti siker csak akkor érhető el, ha ismerjük és kielégítjük a vevők igényeit); a folyamatos fejlesztés (vonatkozhat termékre, folyamatokra, munkatársakra); és a teljes elkötelezettség (a szervezet minden szintjén).

Egy vezetőnek tudnia kell, hogy melyek is valóban a problémák, létezik-e fejlesztési javaslat, vagy kialakult-e valahol beavatkozást igénylő konfliktushelyzet.

Kutatásunkban a válaszadók 93%-a mutatott hajlandóságot – közepes, nagy és teljes mértékben – arra, hogy a projektszemlélet területen a kommunikációs folyamatokat új vagy nem hagyományos technikákkal erősítsék meg.

Új technika alkalmazása a projektszemlélet területén

Innovatív megoldásunk a problémára:

A piaci verseny és versenyképesség fenntartása mindenképpen indokolja a technológiai fejlesztést. A technológiai fejlesztés mellett illetve azzal egy időben fejlesztenünk kell a szervezeti kultúrát is. Az infokommunikációs technológiák bevezetése olyan új elem beillesztését kéri, mint az integráció foka és az integrálás tevékenysége, a szabványosítás az elkerülhetetlen csoportmunka és a szervezett oktatás. Az új elemek viszont szinte elkerülhetetlenül összekapcsolják az ITC fejlesztést a szervezetfejlesztéssel.

Az „IT és SZF központú integrált vezetői kommunikációs modell” a minőségbiztosítás illetve a TQM bevezetésével képes kifejezni az előbb hiányolt dinamikát. A modell az OD & IT Solutions legújabb szabadalma.

Új technika alkalmazása a projektszemlélet területén