Visszamérés 2017

Az OD és az IT eredményes az innováció működtetéséről cikkünket az itbusiness.hu-ban (2014. 10. 27., Az átszervezés diszkrét bája címen) jelenttetük meg.

Elméleti háttér

Az innováció az ötlettel indul, amely származhat a fogyasztóktól (a piacról), de ma már intenzíven folyik a fogyasztók ízlésének alakítása a vállalkozás részéről annak érdekében, hogy a fogyasztók felismerjék, hogy egy új termékre, illetve egy új termék/szolgáltatás tulajdonságaira szükségük van.
Az ötlet megjelenését a kutatási-fejlesztési (K+F) lépés követi. Ez a szakasz a fejlesztési ötlet és az új technológia, termék vagy szervezeti megoldás szakmai kidolgozásának folyamata. Az innováció megvalósítása – különösen a nagyobb horderejű újdonság esetében – beruházásokat tesz szükségessé. A beruházásokkal új termelési kapacitást hozunk létre, amely megalapozza az innováció következő fázisát, az üzemszerű termelést. Az innovációs lánc utolsó fázisa a piaci bevezetés, az értékesítés. Az egész lánc összefüggő tevékenységrendszere akkor lehet eredményes, ha a fogyasztók az új terméket, illetve szolgáltatást a piacon elfogadják.

A működő valóság

A cikk végén a bekezdés zárásaként a “Csoda” felirat volt látható. Azóta beigazolódott tehát szabadalmunk nem “Csoda”, hanem valóság!

Amikor ötvözzük az információtechnológiai változások innovációját a szervezetfejlesztés lehetőségeivel, versenyelőnyre lehet váltani az új szemléletben rejlő lehetőségeket. A legfelsőbb vezetők mertek létrehozni egy új stratégiai szervezetet a szervezeti hatékonyság növelése érdekében, és merték összekapcsolni a kezdeményezőt a végrehajtóval. Ehhez volt szükséges, ha nem nélkülözhetetlen, a szervezetfejlesztés magatartástudományi technológiája. Köszönjük, hogy részesei lehettünk!

OD és IT avagy “Innováció a Szerencse szolgálatában”

Előadás prezetnáció